W poniedziałek, 20 maja br., o godzinie 11.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Choszcznie odbyło się uroczyste podsumowanie osiemnastej już edycji Powiatowego Konkursu na Najlepszą Gazetę Szkolną o nagrodę „Choszczeńskiego Pulitzera Szkolnego”.
Na zaproszenie biblioteki w spotkaniu udział wzięli redaktorzy POGODNEJ. Miło nam poinformować, że z rąk wicestarosty choszczeńskiego, pana Pawła Szubera, otrzymaliśmy siedem nagród. Pogodna jako szkolna gazeta poszczycić się może już po raz kolejny tytułem laureata najlepszej szkolnej gazety. Nagrody indywidualne odebrali: Patryk Sosnowski w kategorii „Innowacje formalne”, Patrycja Przepiórska i Maja Tuńska w kategorii „Wywiad”, Zuzanna Kowalczyk w kategorii „Najwyższa wartość informacyjna”, wyróżnienie w tej kategorii otrzymał Oleg Gryczyński, zaś Julia Majko i Julia Pawlak w kategorii „Misja, czyli wpływanie na świat wewnętrzny”.
Tego dnia zebraliśmy sporo pochwał. Mówiono, że szkoła ma bardzo zdolne dzieci oraz ciekawe pomysły. Paniom wchodzącym w skład jury spodobała się nie tylko poprawność naszej gazety, ale i to, że mamy tak dużo osób w szkole, które angażują się w jej życie.
Opiekun POGODNEJ składa gratulacje dla całej Redakcji - ZUZANNA KOWALCZYK, Patrycja Przepiórska, MAJA NOWAK, Maja Hawrylewicz, ALICJA MICHTA, Julia Majko, ZUZANNA Kucharczyk, Patryk Sosnowski, ORIANA SAJDAK - PIETRZAK,Julia Pawlak, SANDRA PAWLAK,Nadia Suszek, NATALIA ZAKRZEWSKA, Alicja Wysocka.
Również gratulacje dla tych, którzy piszą sporadycznie - Oleg Gryczyński, NIKOLA NOWAK, Paweł Dzikowski.
Serdecznie dziękujemy Pani Rynkiewicz za opiekę nad nami tego dnia.
Patrycja Przepiórska
Julia Majko
W roku szkolnym 2018/19, nasza szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego z zakresu prawidłowego odżywiania się dzieci pod hasłem ,,5 porcji zdrowia w szkole”, którego honorowymi patronami są m.in.: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Instytut Żywności i Żywienia oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Program realizowany był przez uczniów klasy drugiej i trzeciej, pod kierunkiem wychowawców p. Iwony Grześkiewicz i p. Małgorzaty Góźdź, koordynatorem był szkolny logopeda- p. Alicja Rynkiewicz.
Celem programu było kształtowanie u dzieci, już od najmłodszych lat, właściwych nawyków żywieniowych, polegających na regularnym spożywaniu warzyw, owoców i soków. Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania. Podczas prezentacji multimedialnej uczniowie otrzymali niezbędne informacje na temat zdrowego odżywiania, zbilansowanej diety. Dzieci przypomniały sobie piramidę zdrowego żywienia oraz witaminy i składniki mineralne, które znajdują się w owocach, warzywach i sokach. Poznały również etapy powstawania soku oraz uzyskały odpowiedź na pytanie dlaczego powinniśmy jeść 5 porcji owoców, warzyw i soku dziennie.
Wiedza ta była potem wykorzystywana w praktyce podczas rozwiązywania krzyżówki i rebusów, jak również wykonaniu prac plastyczno- technicznych. Wiele zabawy sprawiły uczniom gry edukacyjne ,, Zakodowane owoce” , ,,Dyktando w ruchu” i ,,Memory”.
W ten sposób uczniowie łatwiej przyswoili wiedzę dotyczącą zbilansowanej diety, dowiadując się m.in., że jej podstawę powinny stanowić warzywa i owoce, a szklanka soku może być ich jedną porcją w ciągu dnia. Dzięki udziałowi w programie nasi uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat prawidłowego odżywiania się.
Koordynator programu –A. Rynkiewicz
Uwaga rodzice i uczniowie!!!
Zmiany w rozkładzie dowozów i odwozów autobusów szkolnych od 4 kwietnia (czwartek)
Rozkład dowozów https://zskrzecin.edupage.org/text/?text=text/text3&subpage=0
Rozkład odwozów https://zskrzecin.edupage.org/text/?text=text/text3&subpage=1
Uwaga rodzice i uczniowie!!!
Zmiany w rozkładzie odwozów autobusów szkolnych.
Odwołane zostały odwozy o godzinie 13 25 do miejscowości Słonice - Rakowo - Objezierze i Mielęcin - Przybysław.
Rozkład https://zskrzecin.edupage.org/text/?text=text/text3&subpage=1
O VI edycji Dyktanda dla Dorosłych 2019 słów kilka
19 marca 2019 roku już po raz szósty przyszedł czas, aby sprawdzić umiejętności ortograficzne i interpunkcyjne dorosłych mieszkańców gminy Krzęcin. W tym roku zmieniono trochę regulamin i do udziału w dyktandzie zaproszono również mieszkańców powiatu, ale tylko pracujących na terenie naszej gminy. Autorką tekstu opowiadającego o rozterkach dorosłego już gimnazjalisty była nauczycielka SP w Krzęcinie, Pani Barbara Biesiada. Dyktando odczytała Pani Natalia Rynkiewicz, zaś w komisji sprawdzającej prace zasiadły Panie Barbara Tuka i Jolanta Przywarta. Przeprowadzone z okazji Dnia Języka Ojczystego dyktando pozwoliło wyłonić Mistrza Ortografii Gminy Krzęcin 2019, a ten zaszczytny tytuł w tym roku zdobyła Pani Mariola Władyczak. Tytułem Wicemistrza Ortografii Gminy Krzęcin 2019 uhonorowano Panie Magdalenę Jeznach i Elżbietę Matwiejko. Zwycięzcy otrzymali nagrody w postaci sprzętu AGD oraz okolicznościowe puchary i dyplomy, a wręczali je obecni na wydarzeniu wicestarosta Powiatu Choszczno Pan Paweł Szuber, wiceprzewodniczący Rady Gminy Krzęcin Pan Mieczysław Ciesiołkiewicz oraz dyrektor SP w Krzęcinie Pani Honorata Kłosek. Sponsorami nagród tegorocznego dyktanda byli: Wójt Gminy Krzęcin dr Bogdan Wojciech Brzustowicz, GKRPA, której przewodniczącą jest Pani Kazimiera Prokopiak, wicestarosta powiatu Choszczno Pan Paweł Szuber oraz firma 2x3 z siedzibą w Krzęcinie. Wszystkim, którzy przyczynili się do uatrakcyjnienia zmagań z ortografią, organizator składa serdeczne podziękowania.
Jak zwykle wylosowano upominki za udział w dyktandzie, a szczęśliwcami okazali się Pani Joanna Przepiórska i Pan Maciej Radomiak. Podczas VII edycji Gminnego Dyktanda dla Dorosłych, które tradycyjnie odbywa się pod patronatem Wójta Gminy Krzęcin, w szranki z polską ortografią i interpunkcją stanęło 14 odważnych, chcących praktycznie sprawdzić swoją wiedzę, uczestników. Opinie o dyktandzie, jak zwykle, były różne. Dla jednych było ono łatwe, dla innych trochę trudne. Tekst zawierał m.in. słownictwo typu: od niechcenia, w okamgnieniu, ceglastoczerwony, czmychający, chyżo, nienadaremny, zadurzyć się. Tak czy inaczej było to z pewnością ciekawe wydarzenie intelektualne, jakim w powiecie pochwalić się może jedynie gmina Krzęcin.
Czas oczekiwania na wyniki przeznaczony był na zapoznanie się z poprawną pisownią dyktanda. Przy kawie i poczęstunku, w auli gimnazjalnej pięknie udekorowanej przez Panią Annę Idziak, uczestnicy obejrzeli również prezentację przygotowaną przez autorkę dyktand, a dotyczyła ona przeglądu przez wszystkie dotychczasowe potyczki z ortografią.
Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w dyktandzie z okazji Dnia Języka Ojczystego, tym, którym bliska jest idea pięknej oraz poprawnej polszczyzny. Zapraszamy również w przyszłym roku do udziału w VII Dyktandzie dla Dorosłych.
Barbara Biesiada
(Zdjęcia z Dyktanda dla Dorosłych można obejrzeć na stronie facebooka gminy Krzęcin)
Wzmacnianie kompetencji czytelniczych – „Popołudnie z książką”
Dnia 25.03.2019r. w trakcie zajęć w świetlicy szkolnej, uczniowie klasy II wzięli udział w przedsięwzięciu pn. „Popołudnie z książką”. Podczas spotkania dzieci czytały i opowiadały wybrane bajki, brały udział w zabawie związanej z kulturą języka oraz tworzyły książkowe kompozycje. Zadaniem uczniów było zachęcenie kolegów i koleżanek do czytania określonych pozycji książkowych. Radości nie było końca! Inicjatorką działania była nauczycielka języka polskiego – p. N.Rynkiewicz.
Z okazji Dnia Języka Ojczystego obok wydarzeń związanych z poszanowaniem języka polskiego w naszej szkole odbywały się również konkursy. Polska ortografia nie należy do najłatwiejszych, chociaż dla uczestników Konkursu Ortograficznego pułapki w zakresie rodzimej ortografii były ciekawym wyzwaniem, nie problemem. Konkurs odbywał się w dwóch etapach. Na poziomie poszczególnych klas wyłoniono reprezentantów do etapu szkolnego. Z ortografią najlepiej poradzili sobie:
Aurelia Wolańska – IV b
Zuzanna Kowalczyk – V a
Zuzanna Kowalska – V a
Nadia Suszek – VI a
Julia Pawlak – III G
Julia Majko – VII b
Aleksandra Łazińska – VIII b
Uczniowie SP w Krzęcinie wzięli udział w szkolnym konkursie ładnego pisania. Ich zadaniem było przepisanie fragmentu tekstu w określonej liniaturze. Kryterium oceniania dotyczyło ogólnego wrażenia estetycznego, staranności, czytelności, równomiernego położenia liter i ich właściwego połączenia. Z kaligrafią najlepiej poradziły sobie klasy I – III. Trudno było wybrać te najlepsze prace. Komisja postanowiła przyznać nagrody następującym uczniom:
Agata Preis - I SP
Lena Czarnecka - I SP
Antonina Leszczyńska – I SP
Nadia Komarnicka – I SP
Kaja Pajor – I SP
Zuzanna Lubińska – I SP
Igor Kucharczyk – II SP
Aleksandra Zięba – II SP
Kinga Młynarska – III SP
Natalia Zakrzewska – kl. IV a
Nadia Mikołajczyk – kl. IV b
Zuzanna Kowalska – Va
Nadia Suszek – VI a
W konkursie plastycznym udział wzięły klasy I – III. Do określonego związku frazeologicznego należało dobrać wersję plastyczną. Za najpiękniejsze prace nagrodzono:
Sebastian Borkowski – III SP
Maja Wysocka - II SP
Oktawia Kochanek – III SP
Hanna Kucharczyk – I SP
Michalina Wiśniewska – I SP
Lena Czarnecka – I SP
Iga Karwik – II SP
Filip Moleda – II SP
Uczniowie zostali nagrodzeni ocenami z języka polskiego, pamiątkowymi dyplomami i nagrodami książkowymi.
Serdecznie gratulujemy naszym Mistrzom, język polski nie skrywa przed nimi żadnych tajemni. Jednocześnie zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach organizowanych w naszej szkole.
Barbara Biesiada
Fundacja BGŻ BNP Paribas rusza z rekrutacją absolwentów szkół gimnazjalnych i podstawowych do Programu „Klasa”
Nauka w najlepszych liceach w całej Polsce i stypendium, umożliwiające pokrycie kosztów kształcenia w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie czy Gdyni -to tylko część korzyści, na jakie mogą liczyć najlepsi uczniowie zakwalifikowani do Programu „Klasa”. Rekrutacja potrwa do 12 kwietnia.
Fundacja BGŻ BNP Paribas już po raz siedemnasty poszukuje zdolnych uczniów z niewielkich miejscowości, którzy chcieliby rozwijać swoje pasje i umiejętności. W tym roku, spośród wszystkich zgłoszeń, wybranych zostanie 50 uczniów, którzy rozpoczną edukację w pięciu renomowanych liceach. Każdy uczeń zakwalifikowany do Programu „Klasa” otrzyma zakwaterowanie w internacie, wyżywienie, podręczniki i dodatkowo comiesięczne kieszonkowe na drobne wydatki.
– Program „Klasa” to nie tylko wsparcie materialne. Nasi stypendyści podkreślają, że dzięki nauce w dużym mieście mogli rozwinąć swoje zainteresowania i pasje, a także poznać niezwykłych ludzii nawiązać przyjaźnie, które utrzymują się po ukończeniu szkoły. „Klasa” to przede wszystkim szansa na lepszy start w dorosłość. Dobra edukacja daje większe szanse na wybór wymarzonych studiów w kraju i zagranicą, a życie w dużym ośrodku akademickimzapewnia ofertę kulturalno-naukową niedostępną w mniejszych miejscowościach. To dlatego od wielu lat współpracujemy ze świetnymi liceami, które razem z nami otaczają młodzież kompleksową opieką, aby tworzyć jej warunki do rozwoju na najwyższym poziomie– mówi Kinga Pańczyszyn-Liśkiewicz, Menedżer ds. projektów społecznych i członek Zarządu z Fundacji BGŻ BNP Paribas.
Uczniowie objęci są wsparciem nie tylko w czasie nauki w liceum, ale również podczas pierwszego roku studiów, kiedy otrzymują stypendium o łącznej wysokości 4500 zł. Stypendyści mają również szanse na dalszy rozwój w ramach działalności Stowarzyszenia Absolwentów.
– Pochodzę z niewielkiej miejscowości Protowo. Fascynuję się biotechnologią. Od października 2013 roku pracuję nad autorskim projektem Amber Drug, w ramach którego udało mi się wykazać, że substancje czynne otrzymane z bursztynu mogą zwalczać chorobotwórcze bakterie w rodzaju gronkowca złocistego. Niedawno dostałem się na studia magisterskie w Instytucie Weizmanna w Izraelu, zaliczanym do najlepszych uniwersytetów na świecie. Niewątpliwie nie byłoby to możliwe bez wielkiego wsparcia Fundacji, za co po stokroć jestem wdzięczny – uzupełnia Igor, stypendysta Programu „Klasa”.
Do Programu mogą zgłaszać się uczniowie, kończący w tym roku gimnazjum lub szkołę podstawową (w zależności od systemu nauczania, którym są objęci). Warunkiem jest, aby średnia ich ocen z pierwszego semestru wynosiła co najmniej 4,5. Program skierowany jest do uczniów, mieszkających w niewielkich miejscowościach do 100 tysięcy mieszkańców, pochodzących z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza 1200 zł brutto.
Aby zgłosić się do Programu należy na stronie Fundacji zapoznać się z kryteriami naboru najbliższej szkoły, biorącej udział w Programie, a następnie wypełnić formularz aplikacyjny znajdujący się pod linkiem:https://www.bgzbnpparibas.pl/fundacja/dzialalnosc-fundacji/program-stypendialny-klasa.
Ogólnopolski Program Stypendialny „Klasa” prowadzony przez Fundację BGŻ BNP Paribas to jeden z najdłużej działających programów w Polsce. W ciągu 16 lat skorzystało z niego 700 uczniów z 300 miejscowości.
W piątkowe popołudnie uczniowie naszej szkoły wzięli udział w gminnym konkursie recytatorskim PARA 2019. Swoje umiejętności recytatorskie dzieci zaprezentowały w GCK w Krzęcinie przed rówieśnikami, jurorami i gośćmi. Po wysłuchaniu wszystkich prezentacji jury wybrało najlepszych. Wybór laureatów był trudny, wszystkie wiersze były ciekawe i atrakcyjnie powiedziane. Po dłuższych naradach wyłoniono zwycięzców konkursu. A oto i laureaci: Michta Marek i Hanna Kucharczyk – klasa I (opiekun p. Anna Idziak), Michał Stasiak – kl. VI (opiekun p. Iwona Grześkiewicz) oraz Laura Korpowska – kl. III filia Granowo (opiekun p. Monika Kwiatkowska).
Gratulujemy zwycięzcom i uczestnikom konkursu!
Za POGODNĄ
Dni Profilaktyki
Na początku miesiąca, uczniowie naszej szkoły oraz ich rodzice mieli możliwość uczestniczenia w warsztatach profilaktycznych. Zajęcia poprowadziła pedagog, pani Joanna Dunajewska z Polskiego Centrum Profilaktyki z siedzibą w Krakowie.
Klasy V i VI zapoznały się z tematykąFonoholizmu, natomiast klasy starsze : VII, VIII i III gimnazjum uczestniczyły w spotkaniach pod hasłem : „ Samookaleczanie, depresja, lęki- warsztat profilaktyczny”.
Rodzice naszych uczniów otrzymali zaproszenie do udziału ( poprzez dziennik elektroniczny) na spotkanie pt. : „Samookaleczenia, obniżony nastrój, depresja – choroby cywilizacyjne XXI wieku. Wiem jak pomóc mojemu dziecku” ( 07.03.2019 r.)
Tematyka warsztatów była dobrana zgodnie z zaobserwowanymi potrzebami szkoły.
W imieniu Dyrekcji, nauczycieli i uczniów dziękuję bardzo serdecznie Pani Kazimierze Prokopiak za dofinansowanie warsztatów i wsparcie naszych działańJ
pedagog Alina Apanasowicz
Regulamin VI Krzęcińskiego Dyktanda dla Dorosłych 2019
INFORMACJE OGÓLNE
I Organizatorzy
Organizatorem konkursu jest SP w Krzęcinie.
II. Zasady uczestnictwa
III. Przebieg konkursu
4. Podczas pisania dyktanda nie można korzystać z żadnych pomocy naukowych, porozumiewać się z innymi piszącymi, opuszczać sali przed zebraniem prac, korzystać z urządzeń elektronicznych.
5. Dyktanda nie wolno pisać „ literami drukowanymi”.
6. Prace nieczytelne nie będą podlegały sprawdzaniu i ocenie.
7. Wyrazy nieczytelne bądź zapisane w sposób niejednoznaczny będą rozstrzygane na niekorzyść piszącego.
9. Ewentualne poprawki w tekście należy nanosić przez skreślenie wyrazu błędnego i napisanie powyżej wersji poprawnej. Skreślenia muszą być wyraźnie zaznaczone. Również w poprawkach nie wolno używać wielkich drukowanych liter.
8. Ocenie będzie podlegać także interpunkcja. 3 błędy interpunkcyjne będą się równać 1 błędowi ortograficznemu.
9. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do przeprowadzenia dogrywki w razie uzyskania jednakowej liczby punktów przez co najmniej dwóch uczestników.
10. Ogłoszenie wyników będzie tego samego dnia po sprawdzeniu prac konkursowych.
11. Ewentualna dogrywka odbędzie się w tym samym dniu. Możliwości wglądu do prac konkursowych na żądanie ich autorów będzie możliwe w czasie określonym przez komisję konkursową.
IV Nagrody
V Jury
Nad przebiegiem dyktanda czuwać będzie komisja konkursowa. Komisja ta zajmie się w szczególności prawidłowym przebiegiem dyktanda, ogłoszeniem listy nagrodzonych oraz interpretacją postanowień niniejszego regulaminu.
V. Postanowienia końcowe
1.Udział w dyktandzie jest dobrowolny i oznacza przyjęcie w pełni niniejszego regulaminu.
2.Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do skracania dyktanda .
3. Swoją kandydaturę można zgłosić w sekretariacie szkoły lub pod numerem telefonu 603293241 oraz 95-765-51-48, również na adres szkola@krzecin.pl
Klasy II i III SP w Krzęcinie wzięły udział w IV edycji konkursu „Wokół symboli narodowych” zorganizowanym przez Instytut Pamięci Narodowej w Szczecinie. W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 1567 uczniów ze 119 szkół z województwa zachodniopomorskiego oraz lubuskiego. Naszą szkołę reprezentowało 10 uczniów klasy II – III. Kacper Kidula, Aleksandra Zięba i Beata Janaszczyk osiągnęli dobry wynik i tym samym zajęli III miejsce. Gratulacje! W konkursie udział wzięli: Maciej Nowak, Oskar Donder, Maurycy Michta, Szymon Sobczak, Oskar Maćkowski, Szymon Szydełko i Nikola Banasiak. Wszyscy uczestnicy otrzymali w nagrodę worek sportowy, notes z nadrukiem MOJA NIEPODLEGŁA oraz imienny dyplom.
Do konkursu dzieci zostały przygotowane przez Panią Małgorzatę Góźdź.
W styczniu tego roku klasa IV B wraz z nauczycielką języka polskiego – Panią Natalią Rynkiewicz zorganizowała wystawę związaną z omawianą lekturą Jana Brzechwy pt. „Akademia Pana Kleksa”. Zadanie uczniów polegało na przedstawieniu budynku Akademii. Wśród prac znalazły się makiety, plakaty oraz rysunki tematyczne. Każda z wykonanych pozycji została zaprezentowana i omówiona przez autorów. Celem działania było rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności prezentowania własnych pomysłów oraz aktywizacja uczniów w procesie dydaktycznym.
W ostatnim dniu przed feriami uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w balu karnawałowym, czyli tradycyjnej zabawie choinkowej. Jak zwykle, jako pierwsi bawili się uczniowie klas I – IV. Powitała ich pani dyrektor oraz przewodnicząca Rady Rodziców. Dzieci bawiły się pod kierunkiem pana Zbigniewa Garzyńskiego z Choszczna, natomiast oprawę muzyczną przygotował uczeń klasy III gimnazjum Kacper Sokołowski. Prowadzący umilał bal różnymi zabawami oraz konkursami. Jedną z atrakcji był konkurs na najciekawszy strój karnawałowy, poprzedzony pokazem mody. Dzieci bawiły się świetnie pod okiem swoich wychowawców i rodziców. Po południu przyszedł czas na zabawę klas V – VIII oraz gimnazjum. Tym razem oprawą muzyczną zajął się pan Daniel Pawłowski, właściciel firmy „Zielone Przygody”. W trakcie zabawy wyłoniono króla i królową balu, a zostali nimi Wiktoria Sosnowska i Kacper Ligęza.
Bal karnawałowy jest zawsze wspaniałą okazją do bliskiej współpracy z rodzicami, którzy i tym razem stali się organizatorami imprezy i włączyli się w przygotowanie poczęstunku dla uczestników zabawy.
B. Biesiada